Державне агентство автомобільних доріг України
м. Біла Церква, вул. Київська, 113
info@n-centr.com.ua
(04563) 5-22-91, (067) 509-03-43
Menu
Close

В Україні вже почали скасовувати миготливий жовтий сигнал світлофора

В Україні вже почали скасовувати миготливий жовтий сигнал світлофора

З 11 червня на міських магістралях України світлофори перестануть переводить в черговий режим з «миготливим жовтим». Першим містом, в якому протестують нововведення стане Вінниця.

Таке рішення повинно значно підвищити безпеку дорожнього руху.

Нагадаємо, після трагедії в Кривому Розі, де на миготливий жовтий сигнал світлофора легковик врізався в маршрутку, Кабмін виніс на розгляд урядового ради з питань дорожнього руху питання про можливість скасування жовтого сигналу світлофора в дорожньої мережі.

Тоді експерти припускали, що в Камбін хочуть виключити зіткнення, подібні криворізькому, двома шляхами.

– взагалі заборонити роботу світлофорів у «нічному режимі».
– виключити можливість світлофора в робочому режимі одночасно включати жовте світло в двох напрямках (в одному напрямку, і в напрямку, який його перетинає).

Урбаніст, транспортний експерт Григорій Мельничук вважає, що маніпуляції з «миготливим жовтим» потрібно проводити, виходячи з умов перехресть.

«Якщо це місцеві вулиці, то, можливо, і доцільно включати жовте моргання. А якщо мова йде про магістралях, то світлофор повинен працювати в цілодобовому режимі. Але, знову-таки, це проблема контролю за виконанням правил дорожнього руху », – каже Григорій Мельничук.

Проте, в схемі роботи світлофорів є ще один фактор, який провокує учасників дорожнього руху на порушення – таймер зворотного відліку.

«На сьогодні у нас є кілька інструментів попередження про те, що закінчується дозвіл руху. По-перше, у багатьох містах встановлені таймери зворотного відліку, що показують, скільки ще буде працювати зелене світло. По-друге – миготливий зелений світло, і по-третє – жовте світло. Це три інструменти, що попереджають водія. У деяких країнах така річ як миготливий зелений світло відсутня. Багато фахівців вважають недоречним використання таймерів – вони якраз реально провокують порушувати, стимулюють «проскочити». Згадаймо, що в ДТП в Харкові на перехресті був таймер. А жовте світло – це загальноприйнята норма. Прибирати його я вважаю недоречним. Потрібно попрацювати з іншими засобами», – вважає транспортний експерт.